Asociatia pentru Educatie si Sanatate MENS SANA a desfasurat, in perioada iulie-septembrie 2017, proiectul “Pas in viitor”, finantat din bugetul local al Sectorului 5 prin Centrul Cultural si de Tineret Stefan Iordache, in cadrul caruia s-a derulat un program cultural-educational adresat copiilor si adolescentilor din sectorul 5, zonele Rahova si Ferentari, in scopul de a petrece timpul liber in mod constructiv si sanatos. Proiectul s-a desfasurat in cladirea Scolii Generale nr. 127 din sectorul 5. Prin educatie nonformala, copiii au acceptat faptul ca invatarea se poate face intr-un mod placut si ca participarea la activitati culturale le deschide noi orizonturi.

Impactul asupra comunitatii: a alege un comportament sanatos  si a decide sa petreci timp de calitate in scop util pentru viata proprie dar si pentru familie si comunitate denota o intelegere certa asupra efectelor acestui program de dezvoltare personala si de culturalizare la nivelul comunitatii. Diseminarea informatiei de la persoana la persoana urmata de extinderea grupului tinta, demonstreaza ca activitatile propuse si metoda de lucru au reusit sa convinga din chiar primele zile de desfasurare. Desi se preconiza o oarecare rezistenta la schimbare si chiar  reticenta la nou, copiii au fost interesati de tot ceea ce au vazut si au facut in cadrul proiectului, cativa dintre ei demonstrand aptitudini reale pentru dans, muzica si actorie ceea ce, pentru ei, inseamna un nou orizont, noi optiuni pentru viitor si posibilitatea de a alege ceea ce li se potriveste.

Din fericire, demersurile echipei Asociatiei pentru Educatie si Sanatate MENS SANA au fost primite bine de catre parinti si chiar au ajuns sa constiezeze nevoia dezvoltare personala

Ca rezultat al activitatilor proiectului “Pas in viitor”, la final, copiii au adoptat o alta atitudine fata de ceea ce semnifica scoala, fata de materiile de studiu pe care, initial, le  calificasera drept “neinteresante” sau chiar “nesuferite”. Dar acesta este doar un prim “pas in viitor”. Este nevoie de mai mult, este nevoie de un efort sustinut, de un efort permanent pentru ca triada parinte-cadru didactic-copil sa functioneze armonios. Orice mica disfunctionalitate in aceasta relatie are efecte pe termen lung asupra dezvoltarii psihoemotionale a copilului, influenteaza alegerile sale pentru viitor si contribuie la modelarea adultului de maine.

ecopolitic.ro